2.2. ПИТАННЯ
МОДУЛЮ
(рейтинговий
контроль).
По темах: "Наука
в системі культури", "Становлення
і розвиток науки в техногенній
цивілізації", "Структура
наукового знання"
Варіант 1.
- Чи є наука предметои
філософського осмислення? Якщо
так, то чому і в яких аспектах?
- Світоглядні засади
техногенної цивілізації і їх
вплив на наукове пізнання.
- Як співвідносяться
реальний об”єкт і
ідеалізований (теоретичний) об”єкт?
- Чи вірно, що
світоглядний вплив науки пов”язаний
з емпіричними дослідженнями?
Варіант 2.
- Що таке гуманізація
науки, які її основні аспекти?
- Які особливості
техногенної цивілізації були
підвалинами виникнення науки?
- Суттєві риси
емпіпичного і теоретичного
пізнання, їх відмінність.
- Чи потрібно для
створення цілісного
теоретичного образу науки
осмислити її з точки зору
філософії?
Варіант 3.
- Основні поняття, що
розкривають існування науки як
системи знання.
- Поняння
культуротворчого впливу науки.
- Якою за
методологічними орієнтаціями
була перша наукова картина
світу? Чому?
- Чи можна визначити
сутність науки, не виходячи в
пізнанні за межі власно
наукового пізнання?
Варіант 4.
- Роль суб”єктивних
факторів в утвердженні
наукових знань в концепції С.Тулміна.
Поняття “груп тиску”.
- Зв”язок виникнення
науки з цивілізаційним
розвитком.
- Поняння емпіричного і
теоретичного. В межах якої
традиції було вперше
зафіксовано існування
емпіричного і теоретичного
дослідження?
- Чи є питання про
сутність науки власно науковим
питанням?
Варіант 5.
- Проблема
співввідношення орієнтації на
істиннє знання і гуманстичних
принципів в науковому пізнанні?
- Особливості наукового
пізнання природи в техногенній
цивіліхації порівняно з її
пізнанням в традиційному
суспільстві.
- Принципова
відмінність емпіричних і
теоретичних термінів.
- Чи вірно, що наука
виникає в середньовіччі?
Варіант 6.
- Чи є гуманізм науки
гарантованим?
- Як система цінностей
техногенної цивілізації
впливає на розвиток науки?
- Структура емпіричного
дослідження.
- Сучасна модель освіти
є сциєнтиською. Чи означає це
її орієнтованість на естетичне
сприймання світу?
Варіант 7.
- Чому наука може
відігравати світоглядну
функцію?
- Завойовницьке
ставлення людини до природи як
результат світоглядних
орієнтацій класичної науки.
- Що таке емпіричний
факт – висловлювання чи
реальність?
- Чи вичерпується
існування науки її
функціонуванням як системи об”єктивних
знать?
Варіант 8.
- Гносеологічна функція
науки.
- Назвіть основні
аспекти сучасного розуміння
поняття “біоетика”.
- Охарактеризуйте
філософську традицію яка
розглядає вплив феноменів
цивілізації – науки, техніки,
технології – на культуру як
руйнуючий?
- Чи можна розглядати
науку як специфічний вид
людської діяльності?
Варіант 9.
- Загальнокультурна
функція науки.
- Специфіка наукового
пізнання порівняно з буденним.
- Як створюється штучний
об”єкт?
- Чи вичерпується
моральна відповідальність
вченого його елементарною
етикою?
Варіант 10.
- Основні функції науки
в системі культури і в пізнанні.
- Вплив цінностей
техногенної цивілізації на
формування цінностей науки.
- Чи є наукове
спостереження і експеримент
виключно емпіричною
процедурою? Чому?
- Чи вірно. Що поняття “екологічна
етика” відображає включення
природи в моральне відношення?
Варіант 11.
- Чи змінюються
світоглядні орієнтири
сучасної науки? Якщо змінються,
то яким чином?
- Розвиток науки як
спричинений особливостями
техногенної цивілізації.
- Структура наукового
знання, його елементи.
- Яке поняття відповідає
поняттю “об”єкт наукового
дослідження” – “природний об”єкт”
чи “штучний об”єкт”?
Варіант 12.
- Практичні функції
науки.
- Наукове пізнання і
його специфіка.
- Cтруктура теоретичного
знання.
- Чи вірно, що наука
виникла в ХХ ст.?
Варіант 13.
- Коли і на яких
культурних і цивілізаційних
засадах виникає наука?
- Що таке засади
наукового знання і яка їх роль
в науковому пізнанні?
- Чи є наука частиною
культури? Чому?
- Чи є принцип
еволюціонізму засадою
історично першої наукової
картини світу?
Варіант 14.
- До якого рівня
наукового дослідження
відноситься експеримент? В
чому полягають його можливості
і обмеженість?
- Філософські засади
наукового знання і їх зміни в
історії науки.
- Що таке екологічна
етика?
- Чи вірно, що наука може
впливати на культуру
негативним, руйнуючим чином?
Варіант 15.
- Що таке етика науки?
Якими є етичні проблеми науки?
Біології?
- Якими є передумови
виникнення науки в межах
європейської культури і
цивілізації?
- Структура засад
наукового зання.
- Чи відображають
принципи етики науки
загальнолюдські моральні
принципи?
Варіант 16.
- В чому полягає
світоглядна функція науки в
системі культури?
- Наукова картина світу,
її функції в пізнанні.
- Проблема відношення
фактів і теорії?
- Чи вірно, що будь-який
науковий факт має світоглядний
смисл?
Варіант 17.
- Поясніть поняття “елементарна
етика вченого”. Яку
відповідальність воно
передбачає?
- Охарактеризуйте
теоретичний рівень наукового
пізнання.
- Чим відрізняється
наукове знання від буденного?
- Чи вірно, що
гносеологічною ціллю науки є
розвиток суспільної практики?
Варіант 18.
- Що таке біоетика?
- Ідеали і норми
наукового знання, їх функції .
- Суттєві риси і методи
емпіричного пізнання.
- Чи вірно, що розвиток
науки пов”язаний з цінностями
традиційного суспільства?